Klimmen tegen MS

De sponsortoezeggingen voor Klimmen tegen MS bedragen op dit moment € 430,00. Hartelijk dank hiervoor.

dinsdag 8 mei 2012

Waar gaat het eigenlijk over?

Het begint nu toch echt wel te kriebelen.
Maar waar gaat het eigenlijk over.
Voor de thuisblijvers volgen onderstaand een paar plaatjes met afstanden en hellingspercentages van de drie beklimmingen van de Mont Ventoux.
Klik ze aan en zw worden een stuk duidelijker
Vanuit Malaucene:




Vanuit Bédoin:




Vanuit Sault:




Maar nog belangrijker is de opbrengst voor het goede doel. Op dit moment is er door de deelnemers tezamen ruim €36.000,00 opgehaald.
- Posted using BlogPress from my iPad

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Hé, deze hoogteprofielen heb ik al eens eerder gezien ;)
Heb wel (klim)tips voor je als je daar prijs op stelt, want 3 x op 1 dag is iets heel anders dan 1 x :p

JW zei

Ja, ja, tips. Wij willen tips!

Anoniem zei

Gisteravond hebben we hem even getest.
Meneer reed de laatste 16 km in 28 minuten....helemaal solo. (het was een variant op kopwerk geleerd van Paul....gewoon er 20 meter achter fietsen)
Hij is er dus helemaal klaar voor.

JW zei

Dat moet ook wel gezien het strakke tijdschema dat ik zojuist van de organisatie ontving.
7.00 uur: start beklimming Malaucene
9.30 uur: start beklimming Bédoin
En iedereen maar zeggen dat je rustig moet beginnen.
Dat wordt lossen bij de eerste bocht:-(

En even terug naar gisteren.
Die snelheid gold ook Bert en Wim.
Zij reden voor mij uit.

In Veenhuizen sloten nog twee tenners zich bij ons aan. Wim sleurde als een malloot en ik had grote moeite te volgen.
Ook Bert liet zich regelmatig op kop zien. "Als hij maar wil, dat is het verschil"

Van Norg naar Zevenhuizen, een rit van een uur werd afgelegd met een gemiddelde snelheid van 33 km/uur!
Zonder meer een nieuw Dijkriddersrecord.

Anoniem zei

2.malloot
1) Aansteller 2) Aanstellerig mens 3) Blaar 4) Bloem, boom of plant 5) Daai 6) Dwaas 7) Dwaas mens 8) Dwaas persoon 9) Gek 10) Gek mens 11) Gekke vent 12) Gekkerd 13) Grapjas 14) Grappenmaker 15)...

Ja ik ben mij er één....

Anoniem zei

7.00 uur: start beklimming Malaucene
9.30 uur: start beklimming Bédoin


Pittige tijden voor een eerste meervoudige / Cinglépoging....
Houdt in dat je in ca 2 uur boven moet zijn en ca 1/2 uur hebt om af te dalen....
En even uitrusten op de top, warme kleding aantrekken, eten en drinken kan je niet doen, want dat kost teveel tijd.


Niet lullig bedoeld (al denkt nr 53daar vast heel anders over :p), maar met jouw klim- en afdaalkwaliteiten (gebaseerd op 09-11-2010, ca 2:15 uur en ca 0:35 uur)en uitrusten + eten + drinken + omkleden op de top a ca 0:15 uur, ga je dat simpelweg niet redden.


Ze zullen wel VANAF die tijden te starten bedoelen, want er zullen ook zeer onervaren deelnemers zijn die de berg voor het eerst op fietsen.
Met mooi/droog weer, niet afstappen om onderweg even te rusten/eten zou het eventueel mogelijk zijn.
Met tegenwind/regen wordt dit gewoon te gevaarlijk.....


We bellen wel ff....als je een keertje NIET fietst :p

Grt VDS24

JW zei

Ha, ha, ik ga het niet eens proberen.
By the way, jouw reacties worden in de spammap geplaatst en komen niet direct op de blog.
Misschien helpt het als je niet anoniem reageert.

Anoniem zei

Aha....dat verklaart waarschijnlijk ook waarom ik niet op Wickie's blog kan reageren....
Enne...via mijn googleaccount zou ie het wel moeten doen...niet dus.
M.a.w. ik moet blijven spammen ;)

Wens jullie een fijne vakantie in de buurt van mijn geliefde, gevreesde en af en toe gehate heuveltje :p
ZET'M OP !!!!!

vds24