Klimmen tegen MS

De sponsortoezeggingen voor Klimmen tegen MS bedragen op dit moment € 430,00. Hartelijk dank hiervoor.

donderdag 17 mei 2012

Klaar voor de start

Het gaat nu echt beginnen. Zojuist zijn we van de briefing teruggekeerd naar ons vakantiehuisje in de bocht van St. Estève. Voor de Mont Ventoux kenners is dat bekend terrein. Want in die bocht krijg je, komend vanuit Bédoin, voor de eerste keer spijt. Heb je eerst zes kilometer gefietst met een gevoel van "Och, dat valt allemaal wel mee", dan krijg je vanaf die bocht de ruim 9% stijging voor je kiezen en val je nagenoeg stil. Het grote overleven begint.


De bocht van St. Estève

Als ik hier morgen fiets, dan ben ik al een aardig stukje op weg. De beklimming vanuit Malaucène heb ik dan achter de rug en de lastige afdaling naar Bédoin, waar ik anderhalf jaar geleden een bocht miste, ook.

Maar zover is het dus nog niet.
Na afgelopen zondag een enkele klim gedaan te hebben heb ik niet veel meer ondernomen. Maandag heb ik de fiets nog eens geïnspecteerd en voorzien van nieuwe banden en remblokjes en dinsdag ben ik nog even 5 kilometer volle bak omhoog gefietst. Daarna was het rusten en geestelijk voorbereiden.


Rusten en geestelijk voorbereiden

Vanaf gisteren ben ik begonnen met het stapelen van koolhydraten. Doel is, als ik het goed begrijp, om een reserve aan koolhydrathen op te bouwen. Vroeger deed je dat met pasta. Tegenwoordig neem je een carbobooster.
Pasta eten wij alleen omdat het lekker is.


Verse pasta

En om de kans van een eventueel niet slagen van mijn missie zo klein mogelijk te maken heb ik afgelopen zondag mijn laatste glaasje wijn genuttigd. Maar om dat straks weer te compenseren hebben we inmiddels een paar hele mooie flesjes Vacqueyras gescoord.



De deelnemers
Vanmiddag dus de briefing. Met 36 man en vrouw beginnen we morgenochtend om 7.00 uur aan het avontuur. Helaas voor mij geen klimmentegenmsshirt. Maar daar ben ik niet erg rouwig om. Eens een Dijkridder, altijd een Dijkridder.
Maar nu wel met een rugnummer, dat dan weer wel.




Margrethe probeert morgen af en toe een updeetje te plaatsen. Maar nu eerst nog een onrustig nachtje.

A bientôt, à Ventoux

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:In de bocht van St. Estève

1 opmerking:

Wickie zei

Allereerst vanaf nr 47 een diepe buiging en een welgemeende felicitatie voor de prestatie van Margrethe. Tweedens enorm veel succes voor J-W. Geluk dwing je af en met een voorbereiding als de jouwe kan het niet anders dan goed gaan.

Wij wachten op goed nieuws....

WdV