Klimmen tegen MS

De sponsortoezeggingen voor Klimmen tegen MS bedragen op dit moment € 430,00. Hartelijk dank hiervoor.

zondag 6 mei 2012

Tecklenburg

Tecklenburg ging helaas niet door dus moest er op het vlakke gefietst worden.
Zaterdag met TFC Westerkwartier de Eekebuurentocht. De heren weten van doortrappen. Een gemiddelde van 31 kilometer per uur over een afstand van ruim 80 kilometer had ik nog niet in mijn balboekje staan. Behoorlijk pittig, maar ik kon er bij blijven. Ruim 20 km voor het einde kwam een clubgenoot ten val. En dat zijn toch nare ervaringen. Gelukkig leek het allemaal mee te vallen en kon hij de tocht op karakter uitrijden. Tegen het einde werd zelfs de 30 km/ uur weer gehaald.
Uiteindelijk 104,5 km met een gemiddelde van 30,4km per uur.



Zondag, vandaag is het natuurlijk Dijkriddersdag.
Bijna alle ridders waren op de fiets. Harko reed met een gemiddelde van 34 km/ uur naar Delfzijl op en neer.
Patrick deed het rustiger aan met een rondje Electra maar wist er een mooie afstand van 70 kilometer van te maken. Nog even en hij mag weer mee met het appeltaartteam.
Dit team, bestaande uit Wim, Paul, Freek en ik, ging appeltaart eten in Noordpolderzijl. Altijd leuk. Zelfs met 45 km wind tegen.



Bewondering voor Paul, die niet eerder zo'n afstand had verreden. Af en toe leek hij even af te zakken om vervolgens de sprintjes voor de plaatsnaambordjes aan te gaan. Jammer voor hem was het meestal Freek die hem wist af te troeven.
Wim had hele andere dingen aan zijn hoofd. Hij wilde persé de 50 km/u op zijn teller halen. Waarschijnlijk was dat de reden dat hij tegen de wind in weinig op kop te zien was.
Maar hij maakte het goed met de Koek en Zopie.
Bijna tegelijkertijd keerden alle Dijkridders weer heelhuids thuis.
Ruim 91 kilometer met een gemiddelde van 26,5.

Al met al een prima laatste trainingsweekendje.
- Posted using BlogPress from my iPad

9 opmerkingen:

Wickie zei

En toch op intuïtie de kortste route naar en van Noordpolderzijl. Knap kopwerk J-W.
Goed voor de MV over 2 weken.


WdV

Anoniem zei

Poging overval café in Noordpolderzijl

Usquert - Een nog onbekende man heeft woensdagmiddag omstreeks 13.50 uur een poging overval gedaan op een café (Zielhoes) aan de Zijlweg in Usquert. Wat was er gebeurd ?



De dader kwam het café binnen en bedreigde de aanwezige barvrouw met een getrokken pistool of een voorwerp dat daar op lijkt. Terwijl hij geld eistte ging zijn mobiele telefoon af. De overvaller schrok daar zo van dat hij direct vertrok zonder buit. Het is onbekend in welke richting of met welk vervoersmiddel de man vertok. Ook is onbekend of hij alleen handelde. De politie startte direct een burgernet-actie op voor de inwoners van Usquert en omgeving om uit te zien naar de verdachte. Andere getuigen kunnen zich ook melden bij de politie via 112. Onderneem zelf geen actie omdat de verdachte mogelijk een vuurwapen bij zich draagt.



Signalement:



De overvaller is een blanke man, in de leeftijd van 30-40 jaar, heeft blond sluik haar, droeg een bruine jas en een spijkerbroek en is ongeveer 1.70 m lang

Anoniem zei

Soms is het compleet tegenstrijdig met de correspondentietheorie wat JW in zijn prachtige stukjes schrijft.
We mogen er vanuit gaan dat als een situatie accuraat is beschreven het waar is.
En daar zit hem nou net de kneep.
Hij schrijft dat ik weinig kopwerk heb gedaan.
En in die eerste 25 minuten heb ik niet op kop gereden maar ook niet in het wiel gezeten omdat ik Paul uit de wind moest houden.
Paul moet namelijk nog veel leren maar wil slecht dingen van oude mannen aannemen.
Na die 25 minuten heb ik niks anders gedaan dan remmen en kijken of ze nog wel in mijn wiel zaten.
Wat niet goed is voor je nek en je remblokjes.
Even heb ik mij laten gaan…52 op de teller en gelijk een gat van 500 meter.
Ik realiseerde mij gelijk dat ik dat niet had moeten doen.
Mannen op fietsen moet je niet vernederen.
Later probeerde ik het nog goed te maken door Paul te duwen zodat hij ook eens 40 op de teller kreeg…..maar het heeft niet geholpen.
Heren mijn excuses….gr. 53

Harko zei

Wim je bent de ideale knecht. Nederig, behulpzaam en schept niet op over je daden!

Je bent een kanjer

Anoniem zei

Dank...eindelijk iemand die mij begrijpt.....

Anoniem zei

Weet ik.....maar het is soms zo moeilijk om bescheiden te blijven...altijd maar weer "Wim doe eens rustig aan...Wim heb je doping gehad...Wim, hoeveel train jij? enz enz." Daar word je wel eens zat van....

Anoniem zei

Is deze Wim de Snelle dezelfde als Wim de Nederige als Wim de Bescheidene als Wim de Piccolo ? Je weet wel, die hele langzame klimmer in september 2010 ?
Volgens mij had je je kilometertellertje op zijn kop geplaatst ? Net als op de MV, toen je naam zowel van boven als beneden goed te lezen was ;)

Anoniem zei

Is hier iemand wakker geworden uit zijn winterslaap?

Anoniem zei

Yep :p