Klimmen tegen MS

De sponsortoezeggingen voor Klimmen tegen MS bedragen op dit moment € 430,00. Hartelijk dank hiervoor.

zondag 1 december 2013

Chainsuck

foto: Robert Bijsterveld)

Ik had er nog nooit van gehoord en toen Ron in de beklimming van een pittig Zuursch Duintje dit (chainsuck) brulde en half in de bosjes verdween dacht ik dat hij het had over een liedje van Tina Turner of zoiets. Zo klinkt het toch?
Maar neen, chainsuck is een echte ATB-term. De ketting blijft aan het kettingblad plakken en slaat vast tussen het kettingblad en de liggende achtervork. Het komt voornamelijk voor als je flink kracht uitoefent, dus op een flinke helling.
En dat verklaart dan ook meteen waarom ik er nooit last van heb. Want voor de helling echt steil wordt, dan lig ik al naast mijn fiets.
Het liefst in Bakkeveen, want daar is de grond het zachtst. Lekker mul, omgeploegd zand. Daar hou ik van. Maar liefst drie keer vanochtend, heerlijk!
Heel anders dan de plekken die Wim uitkiest. Misschien ook wel wat minder spannend. Wim koos er tot twee keer toe voor om vlak naast een dikke modderpoel te gaan liggen. Kijk, daar hou ik niet zo van en dat doe ik dus niet.
Ik mis ook niet iedere week hetzelfde bochtje zoals Marco steeds doet. Vind ik ook niet zo leuk om te doen, maar is wel leuk om te zien.
Kortom, de sfeer zat er weer goed in vandaag.
Maar liefst 14 man op de ATB. Volgens mij een record.
En er sneuvelde nog een record. Harko Kievit kreeg en nam zijn Stravamomentje en is nu de snelste man van het Harensche bosje.


Het zelfde rondje als vorige week, dus weer over de Plank.
En allen kwamen heelhuids aan de overkant.
foto: Harko Kievit

Maar, we kregen nog een verrassing met een extra lusje Nietap en Leekstermeer. Nou ja, lusje?
Na zestig kilometer mochten de fietsen en berijders worden afgespoten.
Respect voor Petrick die sinds lange tijd weer meereed, en hoe.
Tot volgende week en pas op voor chainsuck!

1 opmerking:

Anoniem zei

Harko is zijn record alweer kwijt...en ook nog aan een Kannibaal.