Klimmen tegen MS

De sponsortoezeggingen voor Klimmen tegen MS bedragen op dit moment € 430,00. Hartelijk dank hiervoor.

zondag 3 november 2013

Ik ben er wel uit.

Als het in de advocatuur helemaal niet meer wil, of ik wil het niet meer in de advocatuur, dan weet ik het wel. Ik ben er uit.
In 2009 ben ik met de fietshobby begonnen.
Eerst op de racefiets maar weldra moest er natuurlijk ook een Mountainbike of ATB worden aangeschaft. Maar ja, was dat wel wat voor mij? 
Dus eerst maar eens even speuren op Marktplaats.
Het zal wel eind 2010 geweest zijn dat ik in Haulerwijk een -in mijn ogen- strak exemplaar op de kop tikte. Honderdvijftig euro. Dat kon bruin wel trekken. Trots als een Pauw fietste ik die avond, in het donker naar huis. Enorm heb ik ervan genoten tijdens de campervakantie. Zelfs mijn eerste Ventouxbeklimming was op de Bronco. 

Maar kennelijk was het toch niet een heel goede aankoop. Niet nader te noemen Dijkridders lachten besmuikt bij het zien van mijn paarse Giant Bronco en toen ik dat jaar een georganiseerde tocht in Zevenhuizen fietste, met pakjesdrager ( Gronings voor bagagedrager) regende het opmerkingen. "Dat kon toch echt niet"
En gevoelig als ik ben voor kritiek schafte ik een moderner exemplaar aan met o.a. geveerde voorvork en twee keer zoveel versnellingen. Eerlijk gezegd ging de oude Bronco zich ook steeds weerbarstiger gedragen. Van de 21 versnellingen functioneerden er nog 9. Maar toch........
Vorige week heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Alles wat er maar lost te draaien was los gehaald en verwijderd. Derailleur eraf en lekker schoon gemaakt. Ketting, tandwielen idem dito en, nadat Harko mij hier wel twintig keer op had geattendeerd, de kabeltjes vervangen. Alles eigenhandig!
Vanochtend ben ik met de Dijkridders op pad gegaan. Op mijn oude Bronco. En hij schakelde als nooit tevoren.
Ik weet het nu wel. Mocht het in de advocatuur niets worden, dan word ik fietsenmaker.
Oh ja, en mocht iemand nog belangstelling hebben voor een Haibike met 27 versnellingen, geveerde voorvork, aarzel niet en neem contact met mij op.

4 opmerkingen:

Evert-Jan zei

Multi-talent!

Wickie zei

Over 2 weken een retro Giant ATB tocht. Jij op de Bronco, ik op de Iguana en Klaas op de ....

WdV

Anoniem zei

Dit begrijp ik heel goed…. dat JW liever een fietsenmaker wil zijn.
Fietsen maken is een onderschat beroep.
Je kunt namelijk niet, net zoals bv een metselaars en andere vaklieden, sjoemelen.
Als het cement niet goed is of de muur staat niet waterpas dan stort hij in.
En niemand wil met een defecte fiets in het bos staan.
Nee, het sjoemelen, laten we over aan de banken en de ….ach vul het zelf maar in.
Zitten we nog wel even met de salarissen…..
Zou een fietsenmaker ook meer gaan sjoemelen als hij meer gaat verdienen?

En we gaan hem absoluut geen rijwielhersteller noemen….dat is meestal het begin van het einde.

Gr. nr. 53

Anoniem zei

Kun je mijn ATB ook even onder handen nemen?

Opa...inmiddels