Klimmen tegen MS

De sponsortoezeggingen voor Klimmen tegen MS bedragen op dit moment € 430,00. Hartelijk dank hiervoor.

zondag 10 november 2013

De Plank Misslaan


Kent u dat? De uitdrukking "de plank misslaan".

Wie de plank misslaat heeft het mis: hij beoordeelt iets verkeerd, geeft een verkeerd antwoord of maakt een opmerking die verkeerd valt.
Er wordt weleens gesuggereerd dat de plank misslaan uit de timmerwereld komt, maar daar worden vooral spijkers misgeslagen en geen planken (als iemand naast de spijker slaat, raakt hij juist de plank).
Nee, de plank misslaan komt uit de ATB-wereld en ziet op een dunne plank, of liever gezegd balk, waarmee een -soms droge maar ook weer niet altijd- sloot of greppel overbrugd wordt. Liefst op de fiets maar in ieder geval met de fiets.
En wie dat niet kan of durft slaat de plank volledig mis.
Gelukkig was Wim zo vriendelijk om mijn fiets mee te nemen zodat ik voetje voor voetje, op mijn nieuwe ATB-schoenen, de balk mocht misslaan.
Oh ja, die nieuwe schoenen. Ook weer zoiets. Gegarandeerd waterdicht. En daar is geen woord van gelogen. Na ongeveer een uur stonden ze vol met water en dat staan ze nu nog.
Kortom weer een enerverend tochtje met SFC Westerkwartier door de bagger. Tsjongejonge wat een bende in de bossen. Niet alleen dikke modder, maar ook veel omgewaaide bomen. Dus fiets op de nek en klimmen maar.
En dan vergeet ik nog bijna dat we allemaal hebben staan kijken hoe Wim een bandje verwisselde.
Al weer hoor ik u zeggen. Ja, al weer en hij deed daar best wel lang over.
Maar waarom Henk in Bakkeveen uitgebreid een bodemmonster ging nemen is mij niet duidelijk geworden. Ik vond de plek ook niet zo handig. We fietsten bijna over hem heen.
Heren, hartelijk dank, het zand zit nog tussen m'n kiezen.

Geen opmerkingen: