Klimmen tegen MS

De sponsortoezeggingen voor Klimmen tegen MS bedragen op dit moment € 430,00. Hartelijk dank hiervoor.

zondag 13 oktober 2013

Padde(n)stoele(n)tocht

Het ATBseizoen is nu echt begonnen. Althans voor mij dan. De racer heeft zijn onderhoudsbeurtje gehad en mag nu van een welverdiende winterslaap genieten. Mocht ik nog een keertje de weg op willen, dan kan ik altijd nog de Canondale pakken.
Maar liefst twee keer deze week op de ATB. Op donderdagavond met Wim het donker in en vanochtend met Albert en Wim de bossen in. Even leek het erop dat zich nog een aantal Dijkridders bij ons zouden voegen, maar bij nader inzien durfden zij dit nog niet aan. Hopelijk een volgende keer.

Nu dacht ik toch echt dat Wim de omgeving op zijn duimpje kende. Maar dan ken je Albert nog niet. Als reisleider stuurde hij ons over paadjes, zo dichtbij huis, die zelfs Wim niet kende. De heren, beiden in het Westerkwartier opgegroeid hadden elkaar al snel gevonden. Wist Wim wie er in een bepaalde boerderij woonde, dan wist Albert te vertellen dat die persoon al minstens twintig jaar geleden was overleden. En dat waren er nogal wat. Gelukkig ging dat in een voor mij onverstaanbaar toaltje dus echt veel last had ik er niet van.

Veel onverhard. De bekende bosjes, Coendersbos, Nanninga's Bos, Harensche Bos, Bakkeveenster duinen, Bremer Bos en het parkje in Zevenhuizen maar toch weer onbekende paadjes. Omdat ATB-en niet mij sterkste kant is moest ik er af en toe behoorlijk aan trekken. Maar .....daar word je groot en sterk van :-) Een paar keer op m'n muil in het mulle zand maar ook dat mocht de pret niet drukken.
Mooie tocht, mooie natuur en weer veel gelachen. En wat een paddenstoelen....... Vanmiddag zijn Margrethe en ik nog even teruggegaan. ....om een paar plaatjes te maken.

1 opmerking:

Freek zei

Ik wist het niet, had ik maar op Facebook gekeken.....