Klimmen tegen MS

De sponsortoezeggingen voor Klimmen tegen MS bedragen op dit moment € 430,00. Hartelijk dank hiervoor.

zondag 8 april 2012

Nog vijf weken en vier dagen.

En dan is het zo ver.
Dan moet het gebeuren. Klimmen tegen MS.
Ik ben er druk mee bezig. Ook de afgelopen week.
Zo heb ik mijn inschrijfgeld over gemaakt en en passant heb ik mij nu ook aangemeld bij een Franse organisatie die de meervoudige beklimmingen van de Mont Ventoux officieel registreert.
Lukt het je om op één dag drie keer naar boven te gaan, dan krijg je het officiële predikaat "malloot van de Ventoux" met bijbehorende oorkonde. En dat wil ik natuurlijk. Maar ja, als ik dan weer bedenk hoe moeizaam die ene beklimming van vorig jaar verliep.




Minder uren dan vorige week op de fiets, maar serieus getraind. Het trainingsschema van Harko ligt onder mijn kussen.
Dinsdag twee uur intensief gespind, vrijdag een zogenaamde bloktraining om mijn weerstand te verhogen en vandaag had ik een rustige duurtraining van zo'n vijf uur moeten fietsen. Dat is niet gelukt. Het werden maar drie uur en die waren allerminst rustig.
Vanochtend om half tien vertrokken met Dijkridder Wim. Op naar Diever, voor appeltaart met slagroom. Best redelijk tempo, harder dan rustig. Maar na de appeltaart ging het helemaal los. Jeetje, wat ging het lekker. Tegen de wind in met 33/34 km per uur. Wim in het wiel, het snot in grote hoeveelheden uit mijn neus. (ik moet mijn trainer toch eens vragen hoe ik als een volleerd renner die overtollige troep de berm in kan snuiten zonder dat mijn mouwen onder komen).
Het voelde allemaal erg goed.
Ook goed gaat het met de toezeggingen.
De tussenstand:
Bij 1 klim: € 835,00
Bij 2 klimmen € 1040,00
Bij 3 klimmen € 1175,00

Fantastisch deze steun.
- Posted using BlogPress from my iPad

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Mijn trainer had mij geen advies gegeven voor deze zondag morgen.
Vermoedelijk denkt hij dat er toch niks meer is te redden.
Dus fiets ik maar wat en JW had mij niet verteld dat hij een duurtraining moest doen.
Direct in het begin ging het mij al wat te snel maar ja echte mannen geven dat niet toe en kennelijk inspireer ik JW tot bijzondere dingen.
Nou dat heb ik geweten…..tot aan Diever reed hij steeds een half wiel voor mij wat voor een echte man zeer vervelend is.
Maar na Dieverbrug ging hij helemaal los….de nieuwe Harko.
Tot aan Leek heb ik een studie van zijn achterwiel gemaakt.
In Fochteloo zag meneer in de verte een blauwe stip.
En wat doen Dijkridder met blauwe stippen….juist die moeten worden ingehaald.
Met snelheden ruim boven de 35 werd het gat dicht gereden. (voor de duidelijkheid …ik zat nog steeds in zijn wiel)
Even bijkomen, praatje maken (aardige jongen uit Groningen die wel via Leek terug wilde) en toen gebeurde er iets wat ik JW nog nooit had zien doen.
Het ging hem te langzaam en brutaal ging hij op kop rijden met twee naar lucht happende krabbers in zijn wiel.
Waar waren Patrick, Paul, Bert om hem tot de orde te roepen, ik wilde roepen “doe effe normaal man….” maar ik kreeg mijn stembanden niet meer aan het trillen.
Na het uitrijden en met kramp in al mijn beenspieren zei meneer; “Nou ik heb wel lekker gefietst vandaag…..”.
Mijn therapeut had mij net zover gekregen dat ik mij weer een echte man ging noemen…..tja het kan wel een jaar duren dat de zon een steen opwarmt maar één bui en je bent weer kou.

Even voor de duidelijkheid, de laatste 45 km werden gereden met een gemiddelde van 31.31 km/uur.
Zijn trainer heeft het maar gemakkelijk het enige wat hij nog hoeft te doen is vormbehoud.

Gr. 53

Harko zei

Wim als JW zulke sprongen kan maken. Welke sprongen gaat een atleet als jij wel niet maken.

Stel je voor:

Over een jaar spreken ze van de nieuwe Wim Hut.

Anoniem zei

Als ik dit goed begrijp is het referentiekader wat JW betreft dus niet goed.
Ik word steeds slechter…..dat idee had ikzelf ook al en er is zo langzamerhand niemand meer die voor mij een positief referentiekader is….en die sprongen komen er wel alleen de diepte in.
En ik denk dat ze over een jaar zullen zeggen: “En vorig jaar kon hij nog in mijn wiel blijven…..”.
Wie kan er schaken?

Groet nr. 53

JW zei

Hmmm schaken? Nog niet, maar over een jaartje durf ik het wel tegen je op te nemen.

Anoniem zei

Ik kan wel schaken, of ga anders ook bij JW in z'n wiel zitten....uit de wind en zo, want Dijkstraatje trekt het nog niet zoals hij zou willen ;)

JW, goed bezig man !
WH, ook goed bezig man !(zij het vast met andere dingen dan fietsen gezien je laatste berichten :p )

Zaterdag met Freek de AGR fietsen, zal wel afzien worden, want zit nu (denk ik) op totaal ongeveer 200 km. Lekker hoor, eindelijk weer eens de Keutenberg oplopen ipv fietsen....doe ik in juni ook wel op de MV ;) ;)

JW zei

Ha die Aart, van de Dijkstraat.
Ook weer in de lucht of op de fiets.
Morgen samen met Freek naar Limburg. Mooi man.
Helaas treffen wij elkaar dit jaar niet op de Ventoux.
Jullie zitten er geloof ik een week later.
Ik ben druk aan het trainen voor de klim tegen MS.
Begin het al aardig in mijn knie te voelen. En daar weet jij weer alles van.
Succes in Limburg!

Anoniem zei

Hoi JW,

Ben idd weer voorzichtig aan het fietsen geslagen. Heb er nu denk ik zo'n 200 km opzitten sinda augustus vorig jaar. Begin al in vorm voor de MV te raken :p
Freek zal wel een foto bij de start en na aankomst op de Cauberg maken om te kijken of dat nog steeds een goed plan is....lachûh ;)

Ben ook weer begonnen met bloglezen om weer een beetje op de hoogte te zijn.
Je gaat een mooie uitdaging aan voor het goede doel. Waar kan ik jou sponsoren ? Moet ook wel een bijdrage leveren vind ik.
Ik hou volgende week zaterdag een presentatie over de MV in Breda voor de Stichting ALS, een terminale ziekte waar nog veel geld voor onderzoek nodig is.
Mss kan ik die deelnemers ook van enige info voorzien v.w.b. een enkele of meervoudige beklimmingen.
Wel vreemd om elkaar nu eens NIET in Bédoin aan te treffen, wij waren er al aan gewend geraakt om jullie overal en nergens spontaan tegen te komen. Wie weet volgend jaar weer of ergens anders in Frankrijk.....Dijkridders goes Ardechoise 2013 lijkt me een mooi thema om weer eens iets met z'n allen te doen.

Knietjes.....yep, weet er al een hoop van. Rechterknie gaat nu gelukkig goed, van de linkerknie wordt maandagmiddag een foto gemaakt en aansluitend een gesprek met de orthopedisch chirurg. Waarschijnlijk nog een MRI voor de zekerheid en dan ook onder het mes.....tja, als het net zo pijnloos gaat als met de rechterknie kijk ik er naar uit :p

Mss ook eens meer rust nemen om de knie de kans te geven om te herstellen. Pas na een week of twee totaal niets doen begint je conditie af te nemen. Wil Wim ook weer eens met je meerijden ;)

Grt, Aart