Klimmen tegen MS

De sponsortoezeggingen voor Klimmen tegen MS bedragen op dit moment € 430,00. Hartelijk dank hiervoor.

zondag 26 januari 2014

Koude voeten

Brrr. De thermometer gaf vanochtend -6 celsius aan en de Dijklaan was bedekt met een nare sneeuwlaag. Nee, niet zo'n mooi zacht, vers pak, maar een harde, klonterige, vastgevroren laag. Glad dus, en geen weer om er op de fiets op uit te trekken. Facebook en Whatsapp lieten zien dat de Daltons geen risico wilden lopen en opteerden voor een spinningles bij Ineke in het Sportcentrum.
Slechts een enkele, eigenwijze, Dijkridder dacht het beter te weten, notabene zonder helm. Drieëndertig minuten later was ook hij weer terug.

De beslissing om niet op de fiets te stappen had ik gisteren al genomen. De post bezorgde namelijk een stuurhouder en een dongle zodat ik mijn Tacx kan aansturen via mijn Ipad. En dat wilde ik even uitproberen. Dat ziet er dan zo uit.

Het programma is veel minder uitgebreid dan het programma op de laptop. Maar nadeel van de laptop is dat je die eerst moet afsluiten, mee moet nemen naar de garage, weer moet opstarten, de fietscomputer, hartslagband en de tacx moet koppelen etc. Met de Ipad ben je zo klaar, en je hebt hem mooi voor je op het stuur gemonteerd.
Onbegrijpelijk is wel dat de dongle, dat is het zendertje dat de gegevens van en naar de Ipad stuurt, nog een oude Ipad aansluiting heeft. Dus moet je weer een verloopstekker aanschaffen. Kostens € 30,00. Ja, ja, meneer Apple weet van rekenen. Hieronder de zwarte dongle en het witte verloopstekkertje.
Het aardige van de dongle is wel weer dat je die op je Iphone kunt aansluiten en je dus je buiten trainingen inclusief hartslag in beeld kunt brengen via gratis programmaatjes (apps) zoals Endomondo en Sportstracker.

De software op de Ipad werkt nog niet helemaal vlekkeloos maar de foutjes zullen er wel via een update uitgehaald worden. Voorlopig ben ik dik tevreden. Een duidelijke weergave van wat je aan het doen bent.
Maar helaas geen oplossing voor m'n koude voeten.

3 opmerkingen:

Wickie zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Anoniem zei

Harko heeft 3 uur in het bos getraint....zou hij thuis problemen hebben?
Ik moest beslist van de vrouw...nou na een half uurtje had ik het wel bekeken.....

Gr. 53

Anoniem zei

Onze vrouwen zijn nu eenmaal de baas over ons mannen.....probeer je daar nou niet tegen te verzetten :p